Acast lanserar i Nederländerna genom Meer Van Dit - Börskollen
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Pressmeddelande

Acast lanserar i Nederländerna genom Meer Van Dit

Acast, den ledande podcastplattformen och pionjären inom det öppna ekosystemet för poddsändningar, fortsätter att expandera över hela Europa och lanserar sin närvaro i Nederländerna genom att teckna ett avtal med Meer Van Dit. Acast kommer att stå värd för podcaststudions program, som årligen genererar cirka 27,5 miljoner lyssningar, och därigenom stå för distribution och intäktsgenerering.

Några av de mest framstående podcastprogrammen i Nederländerna, inklusive Teun & Gijs vertellen alles, Etenstijd!, Weer en dag och De mediameiden kommer nu att finnas tillgängliga för lyssnare överallt i världen varhelst de lyssnar på podcasts. Därtill är dessa shower också tillgängliga för intäktsgenerering via Acasts omfattande marknadsplats för annonsering.

Nederländerna är en nyckelmarknad vad gäller europeiska poddcastsändningar, då nästan hälften (49 %) av nederländska medborgare över 16 år lyssnar på poddcastsändningar*. I denna marknad har Acast har identifierat ett omfattande nätverk av utgivare av podcasts samt podcastkreatörer samt en god efterfrågan på podcastannonsering.

"Vi är stolta över att nu officiellt lansera Acast på den Nederländska marknaden med Meer Van Dit vid vår sida. Tack vare den teknik vi utvecklat för vår marknadsplats har vi möjlighet att tillhandahålla de bästa tjänsterna för att hjälpa podcasters och annonsörer att nå sin publik och därigenom öka vår närvaro i nya geografier på ett mycket skalbart sätt och utan att behöva personal på plats.  När vi fortsätter att utforska nya territorier för Acast är det tydligt att vissa marknader är mer lämpade för poddcastsändningar än andra. Det förklaras vanligtvis av faktorer som efterfrågan från annonsörer, utbudet och variationen av podcasts på marknaden samt de inköpsmetoder som ofta används och accepteras. Det är tydligt att Nederländerna ligger långt framme inom dessa områden”, säger Ross Adams, VD för Acast.
 
*Frankwatching, "Podcasts in 2022: listening and viewing behaviour, developments & challenges"

Bifogade filer

Nyheter om Acast

Läses av andra just nu

Innehåller annonslänkar. Investeringar innebär risk (se här)

Tips: 50% rabatt hos fondroboten Opti

Dags att komma igång med sparande? Fondroboten Opti erbjuder en populär spartjänst som är perfekt för regelbundet månadssparande. Just nu får nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 automatiskt 50 % rabatt på Optis avgift i 3 månader!

STÄNG X
Populär sparapp – över 500 000 nedladdningar
Många och höga externa omdömen
Högst grad av diversifiering
Perfekt för regelbundet månadssparande
KOM IGÅNG

Nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 får automatiskt 50 procent rabatt på Optis avgift i 3 månader

Om aktien Acast

Senaste nytt