Acast introducerar Self-Serve Platform för att möjliggöra för fler varumärken och annonsörer att annonsera i podcasts
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Pressmeddelande

Acast introducerar Self-Serve Platform för att möjliggöra för fler varumärken och annonsörer att annonsera i podcasts

Acast, världens största oberoende podcastföretag, har utvecklat en ny reklamplattform för självbetjäning, vilket möjliggör för företag och varumärken i olika storlekar och med varierande budgetar att nå en mycket engagerad publik via de drygt 88 000 podcasts som finns tillgängliga via Acast Marketplace. Den nya plattformen gör det möjligt för annonsörer att själva aktivera sin annonsstrategi för podcasts och skapar därmed ytterligare möjligheter för Acast att tjäna pengar på sin ad-techplattform.

"Denna nya plattform är ett viktigt steg i att demokratisera den globala podcastannons-branschen eftersom den gör det möjligt för annonsörer att starta sin resa inom podcastannonsering i en skala som passar deras behov och budgetar. För Acast öppnar det upp ytterligare en intäktskanal där vi kan rikta in oss på en bredare bas av vårt stora utbud av podcasts och automatisera annonsförsäljningen ytterligare. Det här är ett viktigt steg i vår strategi att bli nummer ett i podcasting-industrin”, säger Ross Adams, VD för Acast.

Acasts Self-Serve Platform görs tillgänglig globalt för annonsörer lagom till julhandeln. Enligt Deloitte’s annual holiday forecast förväntas detaljhandelsförsäljningen uppgå till nästan 1,5 biljoner dollar under perioden november till januari.

Små och medelstora företag (SME) är väl rustade att möta högre efterfrågan den här julen. Enligt Capterras 2022 Holiday Retail Preparations Survey, förväntar sig 63% av SMEs en ökad omsättning jämfört med 2021. Dessutom visade samma undersökning att 45% av SMEs planerar för fler kampanjer under julhandeln i år som en följd av inflationen och 85% förväntar sig att öka utgifterna för marknadsföring under julhandeln i en eller flera kanaler.

Acasts Self-Serve Platform passar särskilt små och medelstora bolag, men är även en smart väg för poddkreatörer att bli annonsörer och marknadsföra sina egna shower och produkter för sin publik i podcastvärlden.

Acast är världsledande inom annonsering i podcasts och arbetar med mer än 2 400 annonsörer varje år. Acast samarbetar både med mindre företag och med stora varumärken som exempelvis Amazon, State Farm, Macy’s, Ikea, Klarna och Ulta Beauty.

För mer information om Acasts Self-Serve Platform, besök: https://www.acast.com/advertising/self-serve.

Bifogade filer

Acast introducerar Self-Serve Platform för att möjliggöra för fler varumärken och annonsörer att annonsera i podcastshttps://storage.mfn.se/8521fbc2-055b-406b-9db2-59871b9af907/acast-introducerar-self-serve-platform-for-att-mojliggora-for-fler-varumarken-och-annonsorer-att-annonsera-i-podcasts.pdf

Nyheter om Acast

Läses av andra just nu

Innehåller annonslänkar. Investeringar innebär risk (se här)

Tips: 50% rabatt hos fondroboten Opti

Dags att komma igång med sparande? Fondroboten Opti erbjuder en populär spartjänst som är perfekt för regelbundet månadssparande. Just nu får nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 automatiskt 50 % rabatt på Optis avgift i 3 månader!

STÄNG X
Populär sparapp – över 500 000 nedladdningar
Många och höga externa omdömen
Högst grad av diversifiering
Perfekt för regelbundet månadssparande
KOM IGÅNG

Nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 får automatiskt 50 procent rabatt på Optis avgift i 3 månader

Om aktien Acast

Senaste nytt