Acast introducerar Interchangeable Ad Slots för att öka marknadsplatsens kapacitet och säljbara annonsutrymmen
Acast har skapat en ny metod för annonsleveranser - Interchangeable Ad Slots (utbytbara annonsplatser) - vilket ökar kapaciteten på Acast Marketplace och därmed volymen säljbara annonsutrymmen. Denna innovativa lösning för automatiserade annonsleveranser ökar kapaciteten på Acast Marketplace med mer än 10 procent.
Tidigare var podcast-annonsplatser reserverade för endast en typ av reklambudskap - ett sponsrat inlägg som lästes av podcastvärden själv eller förinspelade annonser från olika varumärken. Interchangeable Ad Slots innebär att Acast automatiskt kan upptäcka om ett utrymme för ett sponsrat inlägg inte har sålts i en podcast och omedelbart ändra inställningen för att ge plats för en vanlig podcastannons i dess ställe. Detta ökar det annonsutrymme som är tillgängligt för annonsörer och säkerställer att färre annonsplatser förblir osålda.
Acast har testat utbytbara annonsplatser med en grupp poddkreatörer under en tid och lanserar det nu i hela sitt nätverk. De tidiga testerna har visat att kapaciteten på Acasts Marketplace ökar med mer än 10 procent.
"Vi utvärderar ständigt produktförbättringar för att öka värdet på vår marknadsplats för våra annonsörer och därmed också intäktspotentialen för våra poddkreatörer. Utbytbara annonsplatser gör att vi kan fullfölja vårt uppdrag att bygga den mest värdefulla marknadsplatsen för podcasts på ett skalbart, automatiserat sätt”, säger Ross Adams, VD för Acast.