Absolicon Magasinet trycks i över 450 000 exemplar
Under mars månad kommer Absolicon distribuera över 450 000 exemplar av Absolicon Magasinet i svenska tidningar. Magasinet är en del av en rikstäckande marknadsföringskampanj för pågående företrädesemission och för att lyfta fram betydelsen av förnyelsebar värme.
Absolicon har beslutat om att utöka upplagan på Absolicon magasinet från den normala upplagan om ca 70 000 exemplar till över 450 000 exemplar. Magasinet kommer under mars månad distribueras som bilaga i många svenska dagstidningar som Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet och Dagens Industri samt i Aktiespararens februariutgåva, Placeringsguiden, Affärsvärlden och Ny Teknik.
Den utökade upplagan är en följd av att solvärmeföretaget Absolicon efter installationer hos multinationella storföretag och två sålda produktionslinor beslutat om en företrädesemission om 120 MSEK.
Marknadsföring under emissionen
För att nå brett annonserar Absolicon under emissionsperioden med helsidesannonser och bilaga i många av de svenska dagstidningarna och även digitalt på motsvarande webbplatser. Parallellt deltar Absolicon i flera aktiepoddar och nyhetsbrev som når specifikt aktieintresserade.
Den viktigaste marknadsföringsaktiviteten är den 16-sidiga tidningen Absolicon Magasinet. Där presenteras Absolicon plan för hur koncentrerad solenergi kan ersätta fossila bränslen i industrier och städer. Läsaren möter också viktiga kunder och kan lära sig mycket om världens energiförsörjning.
Absolicon håller också ett antal presentationer t.ex. på Stora Aktiedagen och Naventus Renewables Summit. För att ladda ner Absolicon Magasinet och se datum för alla presentationer, besök www.absolicon.com/emi23