FM Mattsson
Den nordiska marknaden står för 59 procent av deras totala omsättning under 2023.
Genom de senaste årens förvärv av Hotbath, Aqualla och Adamsez har de etablerat oss utanför Norden. De senaste åren har de haft stor tillväxt på den internationella marknaden, främst inom Västeuropa.
Digitalisering, innovation, teknik och design blir allt viktigare för kunderna. De interagerar mer via digitala plattformar, och de breddar vår produktportfölj med innovativa produkter med tydligt formspråk och olika färgval.
Den tydligaste trenden är ökade krav på hållbara produkter. Klimatmål och medvetenhet kring vattenfrågan driver efterfrågan på vatten- och energisnåla produkter. Det ställer krav på att FM producerar och utvecklar hållbara produkter med liten miljöpåverkan, utan att kompromissa med funktionalitet eller prestanda.
Varumärkena är:
Mora Armatur, FM Mattsson, Damixa, Hotbath, Aqualla och Adamsez.