Livsmedelsjättens nya taktik: Hänger ut leverantörerna
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Nyhet

Livsmedelsjättens nya taktik: Hänger ut leverantörerna

När priskriget är ett faktum och inflationen rider hushållen implementerar den franska livsmedelskedjan Carrefour en ny taktik.

Tuffa tider kräver tuffa åtgärder, något som den franska livsmedelsjätten Carrefour tagit fasta på. Detta genom att aktivt öronmärka produkter från konsumentfavoriter som Lindt, Pepsi, Lipton Ice Tea och Nestle, i ett försök att dämpa inflationen.

En åtgärd.

Lorem ipsum dolor sit amet. Est omnis iusto eos velit nostrum et pariatur quod non. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum. Porro dolore rem voluptas iste. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum

Denna källa har få eller inga artiklar bakom betalvägg
Läs hela artikeln hos Dagens PS

Nyhetsbrev