White Pearl och Ayima diskuterar aggressiv tillväxtstrategi
Informationsteknikbolaget White Pearl lade i februari bud på Ayima Group och affären förmodas slutföras den 27 mars när acceptansperioden avslutats. De båda bolagen diskuterar en aggressiv tillväxtstrategi som är centrerad kring förvärv, korsförsäljning och geografisk expansion, skriver White Pearl i ett pressmeddelande.
Sedan tidigare har Ayima tecknat en avsiktsförklaring rörande ett förvärv av Linkology, ett företag baserat i Storbritannien och verksamhet inom content-marketing. Tillsammans kommer Ayima och Linkology att generera en årlig omsättning på över 190 miljoner kronor, baserat på presumtiva siffror från 2023).
Med tillskottet av de båda företagen till White Pearl skulle den sammanlagda omsättningen uppnått ungefär 430 miljoner kronor under 2023, en ökning med 80 procent.
- White Pearl Technology Group fortsätter att göra framsteg i den strategiska positionering och målsättningen att vara förstahandsvalet av ICT-tjänsteleverantör för kunder i den nya digitala eran. Genom att beskriva våra planer och förvärvsstrategin bakom affären vill vi ge marknaden och våra aktieägare en tydlig bild av hur planerna ser ut och vilken utväxling vi förväntar oss, säger koncernchefen för White Pearl, Marco Marangoni.