Vo2 Cap Holdings dotterbolag lanserar ny vertikal mot villaägare
Förvärvsbolaget Vo2 Cap Holdings dotterbolag Adprofit har lanserat en ny vertikal riktad mot svenska villaägare, enligt ett pressmeddelande.
"Medieköpare ges nu möjlighet att nå husägare genom digital annonsering paketerad på några av Sveriges absolut främsta sajter för husägare. Byggahus.se med sina 800 000 unika besökare i veckan utgör stommen i vertikalen och tillsammans med Viivilla.se, Villalivet.se och Elbruk.se når vertikalen uppemot 1,5 miljoner unika besökare i veckan", heter det i pressreleasen.
- Vi har under en period fått förfrågningar runt denna målgrupp från våra annonsörer och det känns därför otroligt kul att nu kunna möta detta önskemål. Vertikalen går i linje med våra övriga vertikaler inom B2B, Affär och Finans då många av våra annonsörer vill nå kapitalstarka individer även utanför arbetstid. För berörda sajter innebär det ytterligare exponering och positionering gentemot marknaden och vi underlättar således för både för medieköpare och medieägare, kommenterar Gustav Aspegren, vd på Adprofit.