Unilevers jämförbara försäljning och volymer steg mer än väntat i Q1
Konsumentvarujätten Unilever redovisar volymer och underliggande försäljning för det första kvartalet som steg mer än väntat.
Den underliggande försäljningen växte med 4,4 procent på årsbasis, vilket var mer än väntade 3 procent enligt konsensus sammanställt av bolaget.
Volymerna steg 2,2 procent, mer än väntade 1,2 procent enligt konsensus.
"Unilever levererade en förbättrad volymtillväxt under första kvartalet. Detta drevs av våra Power Brands som hade en underliggande försäljningstillväxt på 6,1 procent, med starka resultat från Dove, Knorr, Rexona och Sunsilk", säger vd Hein Schumacher.
Omsättningen växte 1,4 procent till 15 miljarder euro. Konsensus väntade sig en omsättning på 14,66 miljarder euro.
Bolaget upprepar sin prognos för 2024 om en underliggande försäljningstillväxt om 3-5 procent.