Touchtech tecknar ramavtal med Puma
Mjukvarubolaget Touchtech har tecknat ett globalt ramavtal med Puma som avser återkommande intäkter för aktiva användare som skapar produktkataloger. Dessutom finansierar Puma med 650 000 kronor under första och andra kvartalet för produktutveckling. Det framgår av ett pressmeddelande.
Puma har efter en längre tids utvärderingar av olika tjänster valt Touchtech för att skapa produktkataloger och presentationer som sedan skickas till kunderna (butiksinköpare). Denna tjänst inom Touchtech-plattformen kallas för 'Sendouts'.
"Vi har redan under utvärderingen hittat ett mycket nära samarbete med Puma på global nivå. Tillsammans kommer vi framöver att utveckla tjänsten vidare för att fler marknader ska kunna använda den. Det känns också väldigt bra att Puma investerar i att medfinansiera produktutveckling med en långsiktig målsättning att effektivisera en viktig bit av arbetet inom wholesale-avdelningen" säger Deniz Chaban, vd på Touchtech.