Touchtech har kortsiktigt fokus att skapa skalbara försäljningsprocesser
Mjukvarubolaget Touchtech har som kortsiktigt fokus att skapa skalbara försäljningsprocesser som kontinuerligt resulterar i kvalificerade affärsmöjligheter. Det skriver bolagets vd Deniz Chaban i ett nyhetsbrev.
I slutet av året hade bolaget 20 anställda och om en månad blir bolaget 28 personer fördelat över fyra länder.
"Tillsammans med fyra nya säljare kommer fokus på kort sikt vara att skapa skalbara försäljningsprocesser som kontinuerligt genererar kvalificerade affärsmöjligheter. Samtidigt organiserar vi om utvecklingsteamet till att fortsatt kunna leverera produkter i framkant och göra det enklare för nya kunder att börja använda våra tjänster. Det är en tuff, oviss och utmanade tid vi har framför oss men vi har alla förutsättningar på plats för att lyckas", skriver Touchtech-chefen.
Chaban presenterar också data för användningen av Vendo under 2021. Det utcheckade värdet var över 100 miljoner kronor.
Det totala antalet checkouts landade på 164 781 stycken och cirka en miljon användar-sessioner. Konverteringsgraden var således cirka 17 procent. Bäst presterande skärmar hade en konverteringsgrad på runt 40 procent.
Den bästa butiken låg i England och hade 4 miljoner kronor i checkouts under 2021. Medianvärdet för affärerna låg på 59,99 euro.
Större skärmar presterade bättre.