Thinc Collective lanserar ett nytt varumärke inom digital fullservice
Kommunikationsbyrån Thinc Collectives dotterbolag Tigerton, Do Nothing Average (DNA Agency) och affärsområdet Thinc Digital Labs (TDL), som hör till Nowa Kommunikation, har ingått avtal om att samla koncernens verksamheter inom digital kommunikation under ett nytt varumärke. Det framgår av ett pressmeddelande.
Affären sker genom att Tigerton förvärvar 100 procent av aktierna i DNA Agency.
Överlåtelsen sker genom apportemission och delägarna i DNA Agency blir genom transaktionen delägare i Tigerton, varvid Thinc som innan transaktionen ägde 70 procent av Tigerton och 74 procent av DNA Agency kommer att äga 70,2 procent av Tigerton efter transaktionen.
Planen är att den nya koncernen efter beslut på extra bolagsstämma i september skall byta namn till Tundran Digital Explorers.
- Tigerton, TDL och DNA Agency har under genom åren haft en rad gemensamma projekt som uppskattats av kunderna, enheterna kompletterar varandra och skapar en fullserviceleverans inom digital, webb och kreativ kommunikation. Tillsammans skapar vi en plattform för lönsam tillväxt, säger den tillträdande vd:n över det nya varumärket Lena F Stenberg.
Överlåtelsen av TDL sker genom en inkråmsöverlåtelse, men utan förändring i ägande. Tillträdet sker den 1 september.