Syncro Groups rörelseförlust ökade rejält under andra kvartalet

Plattformsbolaget Syncro Group redovisar en rejäl ökning av omsättningen men också rörelseförlusten under andra kvartalet jämfört med året innan.
Omsättningen steg med 137 procent till 49,7 miljoner kronor (21,0). Organisk tillväxt var 70 procent.
"Gigger visar vägen med en fortsatt urstark tillväxt om 74 procent under första halvåret samtidigt som Collabs nu lanserat sin nyskapande SaaS-plattform med målet att uppnå ett ’Google’ för influencer marketing", kommenterar vd Magnus Winterman.
Ebitda-resultatet blev -8,5 miljoner kronor (-1,9).
Rörelseresultatet blev -14,2 miljoner kronor (-4,0).
Resultatet före och efter skatt var -14,9 miljoner kronor (-7,1).
Magnus Winterman skriver i rapporten att det osäkra marknadsläget har även påverkat bolagen inom Syncro Group, i synnerhet influencer marketingbolaget WeAreCube.
"Det är i den svenska marknaden det har haft störst påverkan då ett par tongivande kunder har varit tvungna att skjuta upp planerade influencer marketingkampanjer, främst beroende på att deras produkter och varor inte har kunnat säljas i den omfattningen de hade planerat", säger Winterman.
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -7,5 miljoner kronor (0).
http://media.finwire.com/media/FWS0079F7D-table-1
Omsättningen steg med 137 procent till 49,7 miljoner kronor (21,0). Organisk tillväxt var 70 procent.
"Gigger visar vägen med en fortsatt urstark tillväxt om 74 procent under första halvåret samtidigt som Collabs nu lanserat sin nyskapande SaaS-plattform med målet att uppnå ett ’Google’ för influencer marketing", kommenterar vd Magnus Winterman.
Ebitda-resultatet blev -8,5 miljoner kronor (-1,9).
Rörelseresultatet blev -14,2 miljoner kronor (-4,0).
Resultatet före och efter skatt var -14,9 miljoner kronor (-7,1).
Magnus Winterman skriver i rapporten att det osäkra marknadsläget har även påverkat bolagen inom Syncro Group, i synnerhet influencer marketingbolaget WeAreCube.
"Det är i den svenska marknaden det har haft störst påverkan då ett par tongivande kunder har varit tvungna att skjuta upp planerade influencer marketingkampanjer, främst beroende på att deras produkter och varor inte har kunnat säljas i den omfattningen de hade planerat", säger Winterman.
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -7,5 miljoner kronor (0).
Syncro Group, Mkr | Q2-2022 | Q2-2021 | Förändring |
Nettoomsättning | 49,7 | 21,0 | 136,7% |
EBITDA | -8,5 | -1,9 | |
Rörelseresultat | -14,2 | -4,0 | |
Resultat före skatt | -14,9 | -7,1 | |
Nettoresultat | -14,9 | -7,1 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | -7,5 | 0 |
http://media.finwire.com/media/FWS0079F7D-table-1