Syncro Group ökar omsättning - siktar på att bli kassaflödespositiva snarast möjligt
Plattformsbolaget Syncro Group redovisar ökad omsättning under andra kvartalet jämfört med samma period året innan. Rörelseförlusten minskade något.
Omsättningen steg 11,3 procent till 50,3 miljoner kronor (45,2).
Ebitda-resultatet blev -6,5 miljoner kronor (-8,2).
Rörelseresultatet blev -12,7 miljoner kronor (-14,2). Resultatet efter skatt blev -15,5 miljoner kronor (-14,9). Resultat per aktie uppgick till 0,00 kronor (-0,03). Övriga kostnader har sänkts med 36 procent och personalkostnaderna med 20 procent.
"Vi har lagt ytterligare ett starkt kvartal bakom oss med flera strategiska framsteg som befäster vår position som en ledande aktör inom influencer marketing. Med plattformen Collabs erbjuder vi möjligheten att upptäcka miljontals influencers världen över och att hantera hela processen från bokningar till fakturahantering på ett och samma ställe. Under kvartalet har två avtal varit särskilt framträdande – partnerskapen med Scream och Tre Kronor Media", uppger vd Ebbe Damm.
Han fortsätter.
"Vi ser tydligt att Collabs bidrar till värde för användarna. Vårt främsta mål är att kapitalisera på detta värde och att snarast möjligt bli kassaflödespositiva. Under kvartalet har vi lyckats minska våra kostnader betydligt och våra kostnadsbesparingar fortsätter i snabb takt. Vi ser mycket ljust på framtiden."
Syncro Group, Mkr | Q2-2024 | Q2-2023 | Förändring |
Nettoomsättning | 50,3 | 45,2 | 11,3% |
Ebitda | -6,5 | -8,2 | |
Rörelseresultat | -12,7 | -14,2 | |
Nettoresultat | -15,5 | -14,9 | |
Resultat per aktie, kronor | 0,00 | -0,03 |