Sweden Buyersclub redovisar små förändringar under Q3 - hållit igen på marknadsföring
E-handelsbolaget Sweden Buyersclub redovisar något ökande omsättning under tredje kvartalet jämfört med samma period året innan. Rörelseförlusten var oförändrad.
"Givet att marknaden för e-handeln varit klart svagare än motsvarande period
föregående år, har vi valt att hålla igen något på marknadsföringen för att istället
fokusera på att skapa rätt förutsättningar för kommande kvartal; främst genom att
utöka produktutbudet samt förbättra medlemserbjudandet", inleder Emil Heniksson sitt vd-ord.
Omsättningen steg 3,1 procent till 6,6 miljoner kronor (6,4).
Rörelseresultatet blev -2,7 miljoner kronor (-2,7).
Resultatet före och efter skatt var -2,8 miljoner kronor (-2,8).
Resultat per aktie hamnade på -0,4 kronor (-0,61).
I Q4 avser bolaget att växa återigen och försäljningen under oktober ökade med 85 procent jämfört med samma månad i fjol.
Bolaget har förbättrat sin tjänst "avsevärt" genom att bland annat fördubbla antalet produkter genom att addera ytterligare 100 000 stycken.
Vidare har bolaget valt att höja medlemsavgiften från 69 till 89 kronor per månad från och med den första oktober. Under månaden ledde detta inte till en ökad churn.
Sweden Buyersclub, Mkr | Q3-2022 | Q3-2021 | Förändring |
Nettoomsättning | 6,6 | 6,4 | 3,1% |
Rörelseresultat | -2,7 | -2,7 | |
Resultat före skatt | -2,8 | -2,8 | |
Nettoresultat | -2,8 | -2,8 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,4 | -0,61 |
http://media.finwire.com/media/FWS007EA45-table-1