Streamify tecknar partneravtal med SAS Institute och TD Synnex
Mjukvaruplattformen Streamify ingår ett partnerskapsavtal med mjukvarujätten SAS Institute, och blir SAS första leverantör av liveshopping. Syftet med partnerskapet är att öka de båda företagens utbud globalt gentemot detaljhandeln. Det framgår av ett pressmeddelande.
Streamify tecknar även ett distributionsavtal med SAS-distributören TD Synnex för att på så sätt kunna erbjuda SAS mjukvara till liveshopping-kunder. Försäljning av mjukvaran medför en procentuell provision för Streamify samt möjlighet att skala upp erbjudandet och nå ytterligare kunder.
- Avtalet är ett stort genombrott i vår partneraffär som ger oss de förutsättningar vi behöver för bolagets nästa tillväxtfas. För Streamify möjliggör avtalet en ny typ av kund med högre avtalsvärde än idag. Samarbetet med SAS Institute som nu inleds, och att vara en del av ett globalt nätverk av partners, ger oss möjlighet till en snabb etablering på nya marknader, säger Johan Klitkou, vd på Streamify.