Streamify genomför en riktad nyemission på 3,5 miljoner kronor
Mjukvaruplattformen Streamify genomför en riktad nyemission av units på 3,5 miljoner kronor före emissionskostnader. Det framgår av ett pressmeddelande.
Syftet med den riktade nyemissionen är att tillgodose kapitalbehovet för bolagets pågående etablering på marknaden för live shopping.
Emissionen är uppdelad i två delar. Den första delen består av 7,0 miljoner nyemitterade aktier till teckningskursen 50 öre per aktie. Det motsvarar en premie på 25 procent mot föregående dags stängningskurs på 40 öre. Emissionen riktas till Oscarson Invest, Stoliboli, Niklas Estensson, Daniel Frändberg, Adam Irming, David Hedqvist, Mattias Grevsjö och Joel Westerström.
Den andra delen av emissionen består av 7,0 miljoner teckningsoptioner TO4 som emitteras vederlagsfritt till ovanstående. Denna del är villkorad av godkännande från årsstämman. TO4 ger rätt att teckna aktier i bolaget i januari 2024 till teckningskursen 50 öre per aktie.
"Bolagets styrelse har undersökt och övervägt olika finansieringsalternativ, man har bland annat undersökt förutsättningen att genomföra en företrädesemission. På grund av det rådande marknadsklimatet bedömer styrelsen att det inte föreligger förutsättningar för att genomföra en företrädesemission på gynnsamma villkor", skriver Streamify.