Speqta utökar samarbete med Aller Media och expanderar till vertikal inom ejlämförelse
Mediehuset Speqta har expanderat sin verksamhet till att nu även omfatta eljämförelse genom ett utökat samarbete med partnern Aller Media och norska Dagbladet.no. Det förmedlas via att pressmeddelande.
Som en del av avtalet ska Speqta, med ensamrätt, ansvara för en jämförelsetjänst inom elavtal som marknadsförs på hemsidan där prestationsbaserade intäkter delas bolagen sinsemellan.
Tjänsten driftsätts i början av 2021 och intäkterna väntas komma in under den senare delen av samma år för att sedan bli mer omfattande under 2022.
- Detta är tredje vertikalen vi nu startar med Aller media. Generellt sett har mediehusen en oerhörd potential att öka sin intjäning och stärka sin onlinepositionering genom att arbeta smart med prestationsbaserad marknadsföring i olika vertikaler, kommenterar vd:n Fredrik Lindros
https://mb.cision.com/Main/7124/3254856/1349292.pdf
Tim Hansson
[email protected]
Nyhetsbyrån Finwire