Sozap minskar omsättning och rörelseresultat under andra kvartalet
Gamingbolaget Sozap redovisar minskande omsättning under andra kvartalet jämfört med samma period året innan. Rörelseförlusten ökade.
Omsättningen sjönk 10 procent till 4,5 miljoner kronor (5,0).
Snittintäkt per spelare (ARPDAU) uppgick till 0,066 dollar (0,09). Jämfört med året innan är det en minskning med 27 procent.
MAU, månatligt aktiva spelare uppgick till strax över 1 miljon, i likhet med året innan.
Rörelseresultatet blev -1,3 miljoner kronor (-1,0).
Resultatet efter skatt blev -1,3 miljoner kronor (-1,0).
Resultat per aktie hamnade på -0,15 kronor (-0,14).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till 1,1 miljoner kronor (3,3).
"Nuvarande organisation, kostnadsnivå och etablerade MVP-process ger oss rätt förutsättningar att nå ett genombrott i bolagets utveckling", säger Sozaps vd och grundare Rade Prokopovic..
"Vårt arbetssätt leder till allt bättre kreativa beslut och har stärkt vår förmåga att snabbt fokusera utvecklingsarbetet på de viktigaste projekten och arbetsuppgifterna. Vårt fokus under hösten blir att visa hur detta ger resultat i form av fler underhållande titlar som engagerar användare långsiktigt och globalt. Jag är optimistisk att vi kommer att lyckas med detta och att vi under 2023 kommer att underhålla mer än 1 miljon användare per dag".
Sozap, Mkr | Q2-2022 | Q2-2021 | Förändring |
Nettoomsättning | 4,5 | 5,0 | -10,0% |
Rörelseresultat | -1,3 | -1,0 | |
Nettoresultat | -1,3 | -1,0 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,15 | -0,14 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | 1,1 | 3,3 | -66,7% |
http://media.finwire.com/media/FWS00793F3-table-1