Sociallite Us minskar förlusten
Teknikbolaget Sociallite Us redovisar ökande omsättning under andra kvartalet jämfört med samma period året innan. Rörelseförlusten, mätt i ebitda, kom att mer än halveras.
Omsättningen steg 2,6 procent till 4,0 miljoner kronor (3,9).
"Vår nyetablerade säljavdelning, som startade i början av året, har fått en bra start. Under våren har vi lanserat flera projekt för leadgenerering, vilket vi ser mycket positivt på inför hösten", säger Göran Gylesjö, tillförordnad vd på Sociallite US.
Ebitda-resultatet blev -0,6 miljoner kronor (-1,3).
Rörelseresultatet blev -3,7 miljoner kronor (-6,8).
Resultatet både före och efter skatt var -4,7 miljoner kronor (-6,9).
Resultat per aktie uppgick till -1,19 kronor (-0,03).
Likvida medel uppgick till 0,6 miljoner kronor (0,7).
"Vi är nu väl positionerade för tillväxt och lönsamhet inom vårt kärnerbjudande – digitala
marknadsföringstjänster som SEO, SoMe och ADS (Google och Meta). Vi ser stora möjligheter att expandera inom dessa områden, både genom organisk tillväxt och genom förvärv", säger Gylesjö.
Sociallite Us, Mkr | Q2-2024 | Q2-2023 | Förändring |
Nettoomsättning | 4,0 | 3,9 | 2,6% |
Ebitda | -0,6 | -1,3 | |
Rörelseresultat | -3,7 | -6,8 | |
Resultat före skatt | -4,7 | -6,9 | |
Nettoresultat | -4,7 | -6,9 | |
Resultat per aktie, kronor | -1,19 | -0,03 | |
Likvida medel | 0,6 | 0,7 | -14,3% |