Sleep Cycle har antagit en ny affärsstrategi
Styrelsen för sömnanalysföretaget Sleep Cycle har antagit en ny affärsstrategi, framgår det av ett pressmeddelande.
"I syfte att sätta ytterligare fokus på innovation och nya sätt att leverera på Sleep Cycles kundlöfte har styrelsen idag antagit en ny affärsstrategi. Den nya affärsstrategin kommer att tillkännages vid en kapitalmarknadspresentation den 20 mars. Avsikten är att presentera uppdaterade finansiella mål inför kapitalmarknadspresentationen", skriver bolaget.
Den nya strategin tar hänsyn till att det finns flera stora strukturella trender som driver tillväxt på marknaden för sömnspårningsapplikationer - ökat konsumentfokus på hälsa och välbefinnande, sömn som grunden för hälsa och välbefinnande, ökad konsumentmakt inom hälsa, och ökad penetration av prenumerationsbaserad teknologi.
"Vi är övertygade om att Sleep Cycles AI-baserade ljudteknik och robusta plattform har positionerat oss väl för att dra nytta av alla dessa trender - och möta människors utvecklade och förhöjda behov inom segmentet life style. Vi ser också att vår varumärkesposition speglas i våra prenumerationsdata. Faktum är att 80 procent av Sleep Cycles prenumerantstillväxt är helt organisk; endast 20 procent kommer från betalda kanaler. På vår marknad är siffrorna ofta omvända", säger Erik Jivmark, vd Sleep Cycle.
Affärsstrategin fokuserar på tre huvudområden: användartillväxt, engagemang samt plattform och data:
Detaljer om den nya affärsstrategin kommer att kommuniceras vid en kapitalmarknadspresentation den 20 mars.