Shortcut Media minskar förlusten - ska se över kostnadsbasen i Stockholm
Filmproduktionsbolaget Shortcut Media redovisar en både minskande omsättning och lägre förlust under det tredje kvartalet jämfört med samma period året innan.
Omsättningen sjönk till 14,3 miljoner kronor (15,3).
Ebitda-resultatet blev -2,3 miljoner kronor (-3,8).
Ebita-resultatet blev -2,4 miljoner kronor (-4,5).
Rörelseresultatet blev -3,6 miljoner kronor (-8,4).
Resultatet före skatt var -3,7 miljoner kronor (-8,8).
Resultatet efter skatt blev -3,2 miljoner kronor (-8,8), och per aktie -0,26 kronor (-0,82).
Tillförordnade vd Lennart Larsson uppger att förlusten under perioden inte är tillfredsställande. Utifrån rapporten framgår det att det är Stockholm som utgör ett sänke, medan verksamheterna i Göteborg och Söderhamn utvecklas starkt med god lönsamhet. Bolaget tänker därför nu se över kostnaderna i Stockholm.
"Arbetet med att se över kostnadsbasen för att anpassa verksamheten efter rådande marknadsklimat kommer att fortgå in i fjärde kvartalet", säger Larsson.
Shortcut Media, Mkr | Q3-2022 | Q3-2021 | Förändring |
Nettoomsättning | 14,3 | 15,3 | -6,5% |
EBITDA | -2,3 | -3,8 | |
EBITA | -2,4 | -4,5 | |
Rörelseresultat | -3,6 | -8,4 | |
Resultat före skatt | -3,7 | -8,8 | |
Nettoresultat | -3,2 | -8,8 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,26 | -0,82 |
http://media.finwire.com/media/FWS007F88F-table-1