Schneider Electric drar upp målsättning för organisk tillväxt på medellång sikt
Franska ABB-rivalen Schneider Electric lägger i samband med bolagets kapitalmarknadsdag i dag fram sin strategiska färdplan och justerar upp finansiella mål.
Målen för 2022-2024 har fastställts enligt följande:
- Organisk tillväxt på +5 till +8 procent, i genomsnitt (tidigare mål var en organisk försäljningstillväxt på +3 till +6 procent);
- En årlig organisk förbättring med 30 till 70 basispunkter för justerad ebita-marginal;
- Fritt kassaflöde på runt 4 miljarder euro vid 2024 (tidigare 3 miljarder)
Ambitioner på längre sikt:
- Organisk intäktstillväxt på minst 5 procent i genomsnitt över en konjunkturcykel
- Ser möjlighet att ytterligare höja den justerade ebita-marginalen och fritt kassaflöde efter 2024 genom operationell hävstång och fortsatt utveckling av affärsmixen som ska positivt påverka marginalerna.