Safe Lane Gaming minskar omsättning och ökar förlusten
Gamingbolaget Safe Lane Gaming redovisar minskande omsättning under första kvartalet jämfört med samma period året innan. Rörelseförlusten ökade.
"Resultatmässigt är kvartalet svagare än vad vi vill kunna visa upp. Vi har tagit lite högre
kostnader under kvartalet för att få igång det nya utvecklingsteamet för Battlecamp samt att vi
har ökat våra personalkostnader enligt plan, både genom nya roller på befintlig personal samt
nyanställning", skriver vd Arvid Klingström i rapporten.
Omsättningen sjönk 41,3 procent till 8,4 miljoner kronor (14,3).
Ebitda-resultatet blev 1,5 miljoner kronor (6,8), med en ebitda-marginal på 17,9 procent (47,6).
Rörelseresultatet blev -11,1 miljoner kronor (-5,9).
Resultatet före och efter skatt var -12,3 miljoner kronor (-15,5).
Resultat per aktie hamnade på 0,00 kronor (-0,01).
"Jag är oförändrat positiv till vår position på marknaden och vår uttalade strategi med
egenutvecklade mobilspel. Flera av oss i management-teamet investerade under kvartalet i
bolaget och jag ser att vi har en hög kapacitet som kommer göra att vi fortsatt levererar nya spel som testas på marknaden", deklarerar Klingström.
Safe Lane Gaming, Mkr | Q1-2023 | Q1-2022 | Förändring |
Nettoomsättning | 8,4 | 14,3 | -41,3% |
EBITDA | 1,5 | 6,8 | -77,9% |
EBITDA-marginal | 17,9% | 47,6% | |
Rörelseresultat | -11,1 | -5,9 | |
Resultat före skatt | -12,3 | -15,5 | |
Nettoresultat | -12,3 | -15,5 | |
Resultat per aktie, kronor | 0,00 | -0,01 |
http://media.finwire.com/media/FWS0088C12-table-1