Rush Street Interactive och La Liga i exklusivt avtal - får ensamrätter i Colombia
Amerikanska speloperatören Rush Street Interactive har signerat ett exklusivt avtal med spanska La Liga om att bli ligans exklusiva satsningspartner i Colombia. Det framgår av ett pressmeddelande.
Avtalet möjliggör för RushBet att "co-branda" med de två högsta divisionerna i LaLiga - LaLiga Santander och LaLiga Smartbank. RushBet kan använda all LaLiga IP, inklusive teamlogotyper och tröjor, samt låta vissa LaLiga-spelare delta i RushBets kampanjer och annonser. Dessutom kommer RushBet att lansera nya innehållsproduktioner för både TV och Digital.
"Vi är fast beslutna att ge våra spelare det bästa innehållet och högkvalitativ underhållning, och detta partnerskap är i linje med dessa mål", säger Omar Calvo, General Manager för RSI Colombia och fortsätter.
"LaLiga är en av de mest sedda ligorna i Colombia och över hela världen, och vi vill föra colombianerna ännu närmare denna viktiga liga."