Qiiwi Games inleder idag sin globala mjuklansering av nya ordspelet Coronation Street
Spelutvecklingsbolaget Qiiwi Games inleder idag sin globala mjuklansering av bolagets nya ordspel Coronation Street: Words & Design som görs tillsammans med ITV. Det framgår av ett pressmeddelande.
Spelet är baserat på varumärket och såpoperan Coronation Street som uppges vara den populäraste såpoperan i Storbritannien och den äldsta fortfarande pågående såpoperan i världen. Såpan sänds normalt sett i sex avsnitt varje vecka under prime time på ITV och lockar regelbundet en publik på över sex miljoner tittare.
Spelet är lokaliserat och översatt för att stödja språken engelska, franska, italienska, tyska, spanska och ryska för att marknadsföra spelet i primärt Nordamerika och Europa. Bolaget förväntar sig skala upp och gå från en global mjuklansering till att inleda en global lanseringen i första kvartalet 2021.
Henrik Öhlin
[email protected], 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire