Qiiwi Games arbetar intensivt med flera M&A-möjligheter enligt vd
Spelutvecklingsbolaget Qiiwi Games har mjuklanserat spelet Midsomer Murders inom affärsområdet Branded Games och har de två återstående spelens mjuklanseringar planerade till sista delen av juni.
”Något som är viktigt att ha med sig är att vi med alla dessa tre spel står med minst lika starka och i flera fall betydligt starkare varumärken än tidigare lanseringar inom affärsområdet "Branded Games". Detta gör att vi har en unik marknadsföringsposition kring att verkligen lyckas nå ut betydligt bättre och till fler personer på ett kostnadseffektivt sätt än vid tidigare lanseringar”, säger vd Erik Dale Rundberg i en statusuppdatering.
Qiiwi-chefen kommenterar också frågorna kring M&A-arbetet och när detta väntas ge resultat.
”Kring detta kan nämnas att vi fortsatt arbetar intensivt med flera möjligheter men självklart är det väldigt svårt att säga tidsramar då dessa processer tar tid. En del av denna tid går åt till att säkerställa att potentiella förvärvsobjekt är av den kaliber och kvalitet som krävs för att de ska vara meningsfulla förvärv för Qiiwi”, säger Erik Dale Rundberg.