Pricer får order från norska butikskedjan Felleskjøpet genom Strongpoint
Strongpoint har tecknat avtal med den norska butikskedjan Felleskjøpet Rogaland Agder om installation av Pricers digitala butikslösning, inklusive elektroniska hyllkantsetiketter, i samtliga 21 BondeKompaniet-butiker. Det framgår av ett pressmeddelande.
Felleskjøpet är en ny kund till Pricers partner Strongpoint och har cirka 200 butiker i Norge och Sverige. Bolaget omsatte 20,2 miljarder norska kronor under 2022.
- Vi välkomnar att Felleskjøpet har valt vår ledande lösning med molnplattformen Pricer Plaza och våra moderna digitala etiketter. Detta strategiska beslut säkerställer inte bara snabb och säker integrering av vår lösning utan ger även handlarna möjlighet att hantera sina butiker på ett optimalt sätt. Med vår molnbaserade plattform kan beslut fattas i realtid för hela butikskedjan eller enskilda butiker, säger Mats Arnehall, Head of Region Europe på Pricer.
Installationen av projektet är planerad att starta i början av 2024 och vara slutförd under 2025. Något ordervärde anges inte.