Omnicar utökar b2b-strategin med 16 nya partnerskap i Q2
Mjukvarubolaget Omnicar har ingått en mängd nya partnerskap som en del av sin b2b-strategi, enligt ett pressmeddelande.
Bolaget har bland annat ingått samarbete med bilhyrningsfirman Gomores, som har över 2 400 användare. Vidare har samarbete ingåtts med Hello Fresh och matleveransbolagets kunder kommer att få erbjudande tillsammans med matkassar.
Omnicar har även ingått partnerskap med Dansk Handicap Forbund och PFA Pension.
Därutöver har bolaget tecknat avtal med 12 mindre företag som tillsammans förfogar över 500 fordon.
"Vi är mycket nöjda med vårt nuvarande stadium och ser fram emot att se, vart dessa partnerskap kommer att ta oss. Vi kommer naturligtvis att fortsätta att genomföra vår b2b-strategi samt utforska fler partnerskapsmöjligheter", säger vd Mikkel Kofod Christensen.
Aktien lyfter drygt 11 procent på nyheten.