Nya samarbeten gör att Exegers verksamhet går framåt - Di
Verksamheten rullar på för solteknikbolaget Exeger efter att ha inlett samarbeten med Urbanista och Adidas. Det skriver Di Digital.
Exeger, med vd Giovanni Fili i spetsen, utvecklar en böjbar solcell vid namnet Powerfoyle. Med produkten blir det möjligt att ladda elektroniska produkter som hörlurar utan att använda sladd.
Verksamheten drog igång på allvar förra året när samarbetet med Urbanista blev lyckat. På tur står ett nytt samarbete med Adidas, och enligt Giovanni rullar arbetet på.
"Nu ringer fler företag till oss än vi har uppsökande införsäljning”, säger han till Di Digital.
För det sista kvartalet av 2021 hade bolaget intäkter på 6 miljoner kronor och ett ebitda-resultat på -227 miljoner kronor. Det var även första gången på 13 år som man redovisade en omsättning.
Exeger har tidigare pratat om att de kommer vilja börsnotera sig. Till Di säger Giovanni Fili att man vill vara redo för en notering under det andra kvartalet av 2023. Samtidigt säger han att en notering inte är ett självändamål i sig.