Netflix reklamsatsning gör långsamt framsteg
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Nyhet

Netflix reklamsatsning gör långsamt framsteg

Netflix

Streamingjätten Netflix reklamsatsning gör långsamt framsteg. Det rapporterar The Information.

Bolaget uppger för annonsörer att under de senaste tio dagarna har nya registreringar för segmentet med annonser fördubblats i januari jämfört med december, ett tecken på att bolagets lågpriserbjudande börjar bli populärare. Antalet annonser uppgavs inte.

Netflix uppgav dock förra hösten, när bolaget först presenterade annonserbjudandet för marknadsförare, att bolaget förväntade sig att segmentet skulle omfatta 1,75 miljoner prenumeranter i slutet av första kvartalet, motsvarande 2,4 procent av Netflix nordamerikanska abonnentbas vid slutet av december, enligt personer som informerats om bolagets prognoser.

Börskollens app – Högt betyg ⭐⭐⭐⭐⭐ och 250.000 nedladdningar

Ladda hem

Vårt nyhetsbrev – Utvalda börsnyheter och heta investeringscase varje vecka

Prenumerera

Nyheter om Netflix

Läses av andra just nu

Innehåller annonslänkar

Så kommer du igång med trading

Den här månaden har vi valt att lyfta fram trading som utbildningstema, så att du som läsare ska få en möjlighet att fördjupa dig mer och spetsa dina kunskaper. Nedan finner du ett antal matiga guider och vi lyfter även fram vårt förstahandsval av mäklare och plattform: IG.

STÄNG X
Bästa valet för trading – Bra erbjudande & gratis utbildning
Världsledande global tradingmäklare med prisbelönt app
Gratis att öppna konto & demokonto (fiktiv handel)
KOM IGÅNG

74% av alla icke-professionella kunder förlorar pengar på CFD-handel hos de här leverantörerna.

Populära ekonominyheter

Om aktien Netflix

Mer från Finwire / Börskollen

Vinnare & Förlorare

Börskollen använder själva TradingView för analys – prova du med (affiliatelänk)Analysera aktier här

Nyhetsbrev

Senaste nytt