My Beat ökade försäljningen med 64 procent i juni - preliminärt
Mobiloperatören My Beat ökade sin försäljning med 64 procent i juni jämfört med samma månad året innan. Det framgår av preliminära siffror.
Försäljningen i förhållande till föregående månad maj var upp 13,7 procent.
Bruttovinsten blev 64 procent av omsättningen under juni, och har ökat med 900 000 kronor från samma månad förra året.
Rörelseresultatet före avskrivningar, ebitda, var -69 000 kronor, men är hittills i kvartalet positiv med 154 000 kronor.
"De positiva effekterna av de omfattande förändringar som styrelsen för My Beat genomförde när Advisum kom in som största ägare bekräftas återigen med det preliminära resultatet för juni. Juni är andra månaden i My Beats verksamhetsår och andra månaden efter omstruktureringsåtgärderna kan visa effekt", skriver bolaget.
My Beats mål för 2024 är att dubbla omsättningen jämfört med förra året och uppvisa ett positivt ebitda.