Mediacle ökar omsättning och ebitda under tredje kvartalet, tillväxt inom alla affärsområden
Mediacle, som arbetar med digital marknadsföring, redovisar ökande omsättning under tredje kvartalet jämfört med samma period året innan. Ebitda-resultatet ökade, medan rörelseresultatet visade förlust mot föregående periods vinst till följd av högre avskrivningar.
Omsättningen steg 33,3 procent till 10,4 miljoner kronor (7,8).
Ebitda-resultat blev 6,3 miljoner kronor (5,4), med en ebitda-marginal på 60,6 procent (69,2).
Rörelseresultatet blev -0,3 miljoner kronor (1,4), till följd av högre avskrivningar av goodwill.
Resultatet före skatt var -0,5 miljoner kronor (1,9).
Resultatet efter skatt blev -1,7 miljoner kronor (0,8).
Resultat per aktie hamnade på -0,14 kronor (0,06).
Vd Santosh Jain skriver i en kommentar att det tredje kvartalet har varit ännu ett positivt kvartal och tillväxten har fortsatt inom alla affärsområden, vilket gäller särskilt B2C, IT-tjänster och Lead Generation.
"Vi har fått flera nya kunder och vi diskuterar nya spännande projekt med ytterligare flera potentiella kunder", skriver bolagschefen.
Företaget kommer fortsatt att fokusera på kärnverksamhetsområden med höga marginaler.
Mediacle, Mkr | Q3-2020 | Q3-2019 | Förändring |
Nettoomsättning | 10,4 | 7,8 | 33,3% |
EBITDA | 6,3 | 5,4 | 16,7% |
EBITDA-marginal | 60,6% | 69,2% | |
Rörelseresultat | -0,3 | 1,4 | |
Rörelsemarginal | 17,9% | ||
Resultat före skatt | -0,5 | 1,9 | |
Nettoresultat | -1,7 | 0,8 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,14 | 0,06 |
Carl Becht
[email protected]
Nyhetsbyrån Finwire