MBRS Group avser att genomföra en nyemission om 49,3 miljoner kronor
Fashiontech-bolaget MBRS Group har beslutat att genomföra en nyemission med företrädesrätt till befintliga aktieägare på 49,3 miljoner kronor. Det enligt ett pressmeddelande.
Syftet med emissionen är att skapa förutsättning för styrelsens expansionsplaner och genomföra ytterligare förvärv vid sidan av Odd Molly och Best of Brands.
Teckningsperioden för nyemissionen pågår mellan den 7 och 21 mars. Varje aktie ger en teckningsrätt och sex teckningsrätter ger rätt att teckna en ny aktie. Teckningskursen i nyemissionen uppgår till 8 kronor per aktie. Bolaget har teckningsförbindelser från befintliga större aktieägare om totalt 50 miljoner kronor, någon ersättning för dessa utgår inte.
"I syfte att exekvera på våra planer genomför vi denna emission och det är glädjande att se att vi har starka aktieägare i ryggen som garanterar emissionen samtidigt som jag naturligtvis hoppas att samtliga aktieägare vill vara med på den fortsatta resan", säger Niclas Ekdahl, vd för MBRS Group.