Innowearable planerar nytt namn efter omvänt förvärv och siktar på 2,4 miljarder i omsättning nästa år
Radarsensorbolaget Raytelligences dotterbolag Innowearable ger ny information kring det omvända förvärvet av Tekmovil.
I ett pressmeddelande står det att ett nytt namn är planerat, samt att den rörelsedrivande verksamheten kommer att placeras i ett dotterbolag. Denna verksamhet kommer att sälja dels mobiltelefoner under Samsungs varumärke, samt märkeslösa produkter (så kallade "white label" mobiler).
Försäljningen kommer att ske till ledande mobiloperatörer i ett antal länder i Latinamerika, däribland Mexiko och Colombia, samt genom direktmarknadsföring.
Man har också upprättat en budget. I den ingår prognoser om en försäljning på 200 miljoner kronor i år, en siffra som kommer att öka markant till 2,4 miljarder kronor nästa år, vilket baseras på indikativa order från ledande mobiloperatörer på de latinamerikanska marknaderna.