Immunovia har spikat tre målsättningar för 2025
Diagnostikföretaget Immunovia har satt upp tre stycken målsättningar för det kommande året.
Bolaget skall genomföra en riktad lansering av nästa generations test i USA under andra halvåret, säkra en strategisk partner för att utöka kommersiell räckvidd och accelerera marknadspenetration vilket skall ske vid en lämplig tidpunkt samt slutföra ytterligare kliniska studier för att säkra kostnadsersättning för testet.
Företaget arbetar också med att nå ett strategiskt samarbete med ett stort diagnostikföretag, vilket man menar syftar till att snabba på kommersialiseringen av Immunovias test.
"Vi har pågående affärsutvecklingssamtal med flera potentiella strategiska partners. Efter slutförandet av CLARITI-studien har vi börjat dela resultaten av den kliniska valideringen med dessa potentiella partners. Den initiala responsen har varit mycket positiv och vi kommer att ha många fler affärsutvecklingssamtal under första kvartalet 2025", skriver bolaget.
Immunovia kommer under nästa år att skifta sina FoU-kostnader från att utveckla nästa generations test till att genomföra kliniska studier för att ytterligare bevisa noggrannheten och värdet av testet.
"Vi kommer att genomföra kliniska valideringsstudier hos fler grupper av högriskindivider, vilket utökar den potentiella användningen av vårt test. Vi kommer också att initiera studier för att visa på den kliniska nyttan, vilket kommer påverka läkarbeslut och förbättra resultaten för patienter. Resultaten av dessa studier kommer att vara avgörande för att säkra kostnadsersättning för vårt test och de kommer också att stärka förtroendet för testet hos de läkare som utvärderar det", uppger bolaget.
Diagnostikföretaget menar att de ytterligare studierna och också kommer att understödja arbetet med att säkerställa ett myndighetsgodkännande i USA samt andra länder.