Humble i strategiskt partnerskap med Hemmakväll - väntas ge 70 miljoner i årlig omsättning
Foodtechbolaget Humble har genom dotterbolaget Sam och Son Grossist (Privab) ingått ett strategiskt partnerskap med butikskedjan Hemmakväll som väntas ge en årlig omsättning på cirka 70 miljoner kronor för Privab. Det framgår av ett pressmeddelande.
Samarbetet inleds den 1 januari 2025 och förväntas även öppna upp för ytterligare samarbeten och utvecklingsinitiativ på lång sikt.
"Partnerskapet understryker även attraktiviteten i Privabs distributionsplattform och vårt engagemang för att skapa långsiktig tillväxt, genom samarbeten med ledande butikskedjor på den svenska marknaden", kommenterar Niklas Andersson, vd för Privab.
Privat är en grossist specialiserad på att förse den svenska dagligvaruhandeln och servicehandeln med ett brett sortiment av produkter inom konfektyr, snacks, drycker och livsmedel. Hemmakväll har 69 butiker runt om i Sverige.