H&M stänger Monki-butiker och integrerar varumärket i Weekday
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Nyhet

Nyheter Finwire / Börskollen

H&M stänger Monki-butiker och integrerar varumärket i Weekday

H&M

Klädbolaget H&M Group meddelade tidigare under veckan att deras Monki-butiker kommer att stängas och integreras i varumärket Weekday.

Monki, som är ett kvinnomodevarumärke, kommer att integreras i Weekday, ett annat varumärke inom H&M-koncernen, under 2025.

Enligt ett pressmeddelande från H&M, kommer Monkis varumärke att fortsätta online och i ett begränsat antal fysiska butiker, som ska omvandlas till Weekday multimärkesbutiker. Resterande Monki-butiker stängs.

Monki är idag verksamt på 15 marknader med 56 butiker, medan Weekday har 47 butiker på 14 marknader.

En första runda av uppsägningar på Monki ägde rum i april 2023, då H&M stängde sitt huvudkontor i Göteborg som en del av fusionen.

Bifogat: https://hmgroup.com/news/weekday-is-evolving-into-the-ultimate-youth-destination-for-style-and-creative-expression/

Läses av andra just nu

Nyheter om Hennes & Mauritz

Populära ekonominyheter

Vinnare & Förlorare

Börskollen använder själva TradingView för analys – prova du med (affiliatelänk)Analysera aktier här

Mer från Finwire / Börskollen

Nyhetsbrev

Senaste nytt