H&M blir minoritetsägare i SaaS-bolaget Voyado
Klädjätten H&M har tagit en minoritetsandel i SaaS-bolaget Voyado, framgår det av ett pressmeddelande.
Enligt Breakits uppgifter investerar H&M 75 miljoner kronor, och investeringen gjordes i samband med en nyemission som värderar bolaget till 3 miljarder kronor.
Voyado levererar en plattform för digitala kundklubbar, och har kunder som Samsøe, Björn Borg, MQ Marqet och Power.
"Vi är verkligen imponerade av Voyados resa så här långt. Efter att ha rullat ut deras lösning globalt har vi själva sett vilken skillnad det gör när det gäller att skapa värde i stor skala. Därför känns det helt rätt för H&M Group att fördjupa vårt partnerskap genom en investering, som ytterligare kommer att stödja Voyados framtida tillväxt och stärka deras erbjudande till andra företagskunder", säger Erik Lagerblad, som är chef för H&M Group Ventures.