GiG gör förvärv inom SEO och innehållstjänster
iGamingbolaget Gaming Innovation Group, GiG, har tecknat avsiktsförklaring för att förvärva Titan, en leverantör av SEO och innehållstjänster.
Bolaget beskriver Titan som en premier supplier och att det stärker bolaget signifikant vad gäller marknadsposition och effektivitet.
GiG uppger att man kommer göra betydande besparingar på kostnader efter förvärvet. Kostnaderna för innehåll och SEO väntas gå ned med 50 procent.
"Det här förvärvet understryker vår ambition att fortsätta optimera vår värdekedja, våra intäkter och vår ebitda-marginal. Vi kommer att uppnå betydande kostnadsbesparingar genom att integrera Titans SEO- och innehållsexpertis samtidigt som vi avsevärt förbättrar vår servicekvalitet. Det här ligger i linje med vår strategi att stärka vår ledande position på marknaden för onlinespel och visar hur vi driver tillväxt och effektivitet", uppger vd Jonas Warrer.
Titan hade under förra året intäkter om 3,3 miljoner euro och ett ebitda-resultat om 0,72 miljoner.
Förvärvet omfattas av en termsheet värderad till 3,2 miljoner euro, varav 1 miljon euro betalas vid tillträde. Resten sker som tilläggsköpeskillingar. Ett slutligt avtal är föremål för due diligence och styrelsens godkännande, och tillträdet förväntas ske i juli.