Game Chest ökade ebitda-resultatet i Q4 trots omsättningstapp
Gamingbolaget Game Chest redovisar en minskad omsättning men en ökad ebitda-resultat under fjärde kvartalet jämfört med året innan.
Omsättningen sjönk 35,1 procent till 2,4 miljoner kronor (3,7).
"Game Chest koncernen har under det fjärde kvartalet sett en mindre minskning av betalande abonnenter som uppgår till 4 500 (5 000), men i samband med det har bolaget även
sett en ökad direktförsäljning inom Wurm och dess spelförsäljning", kommenterar vd Robin Bäcklund.
Ebitda-resultat blev 1,0 miljoner kronor (0,2), med en ebitda-marginal på 41,7 procent (5,4).
Justerat ebitda-resultat uppgick till 0,0 miljoner kronor (0,2).
Rörelseresultatet blev -0,5 miljoner kronor (-0,6).
Resultatet före skatt var -1,2 miljoner kronor (-2,4).
Resultatet efter skatt blev -1,1 miljoner kronor (-2,6), och per aktie -0,11 kronor (-0,25).
Game Chest, Mkr | Q4-2021 | Q4-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 2,4 | 3,7 | -35,1% |
EBITDA | 1,0 | 0,2 | 400,0% |
EBITDA-marginal | 41,7% | 5,4% | |
EBITDA, justerat | 0,0 | 0,2 | |
EBITDA-marginal, justerad | 5,4% | ||
Rörelseresultat | -0,5 | -0,6 | |
Resultat före skatt | -1,2 | -2,4 | |
Nettoresultat | -1,1 | -2,6 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,11 | -0,25 |
http://media.finwire.com/media/FWS006EF55-table-1