Fsport utökar satsning på fotbollsspel inför fotbolls-VM
Spelplattformsbolaget Fsport utökar sin satsning på fotbollsspelet SuperSjuan inför fotbolls-VM genom att lansera en kompletterande prismodell med populära vinster från välkända varumärken.
”Vår satsning på ett nytt spännande prisutbud direkt i våra spel är ett viktigt steg i vår strategi att utveckla spelerbjudandet, vilket ger oss ökad räckvidd till en engagerad och aktiv målgrupp. Det blir spännande att följa hur kundtillströmningen utvecklas fram till och under hela fotbolls-VM”, säger Mauritz Kechmiri, CMO på FSport, i ett pressmeddelande.
FSport befinner sig i en expansiv fas då bolaget lanserar en kompletterande prismodell för managerspelet SuperSjuan med utvalda elektronikpriser från CDON.
Premiärmatch för prismodellen är söndagens tungviktsmöte mellan Liverpool och Manchester City i Premier League. Satsningen inleder nedräkningen till världsmästerskapet i fotboll med start den 20 november. FSport beskrivs vara den enda aktören i Sverige som kan erbjuda spel med riktiga insatser och vinster av monetärt värde inom Fantasy Sports under mästerskapet.