Fragbite rapporterar ökad ebitda
Mobilspelsutvecklaren och esport-bolaget Fragbite redovisar en betydligt högre omsättning och högre ebitda under fjärde kvartalet jämfört med året innan. Samtidigt ökade nettoförlusten under perioden.
Omsättningen steg till 60,3 miljoner kronor (1,2). Den stora skillnaden beror på förvärven av Fragbite, Playdigious och Lucky Kat som gjorts under 2021.
Ebitda-resultat blev 10,2 miljoner kronor (2,3), med en ebitda-marginal på 16,9 procent (191,7).
Rörelseresultatet blev -11,4 miljoner kronor (-2,1). Resultatet är belastat med en nedskrivning av immateriell tillgång på 7,3 miljoner kronor kopplat till speltiteln Army Battle som är under avveckling.
Resultatet efter skatt blev -14,3 miljoner kronor (-2,1), och per aktie -0,17 kronor (-0,06).
"Vi kommer att fortsätta att investera i verksamheten med ett särskilt fokus på nya esport och spelutvecklingsprojekt. Jag är trygg med vår strategi att erbjuda e-sportkoncept, mobilspel och Web3-spel med hög kvalitet och attraktionskraft. När jag summerar 2021 är min slutsats att vår strategi fungerar och skapar god avkastning med diversifierad risk", kommenterar vd Stefan Tengvall.
Fragbite, Mkr | Q4-2021 | Q4-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 60,3 | 1,2 | 4 925,0% |
EBITDA | 10,2 | 2,3 | 343,5% |
EBITDA-marginal | 16,9% | 191,7% | |
Rörelseresultat | -11,4 | -2,1 | |
Nettoresultat | -14,3 | -2,1 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,17 | -0,06 |
http://media.finwire.com/media/FWS006F870-table-1