Football Dreamz uppnår över 40 miljoner tittare i Nigeria, ger reklamintäkter på nära en halv miljon
Talangtävlingsbolaget Nexar uppger i ett pressmeddelande att tv-programmet Football Dreamz har setts av mer än 40 miljoner tittare i Nigeria och genererat reklamintäkter på cirka 450 000 kronor.
Programmet har sänts i 13 episoder mellan december 2021 och januari 2022. Enligt Nexar var mottagandet så pass starkt att tv-kanalen NTA valde att sända programmet i repris under maj.
"Det är mycket tillfredsställande att vi redan under första säsongen kommer att uppnå tittarsiffror på +40 miljoner enligt Tv-kanalen NTA. Vi visste att det fanns en stark tro på Football Dreamz från NTA:s sida, men att vi skulle uppnå +40 miljoner tittare överraskade. Vi diskuterar ett nytt Tv-distributionsavtal för nästa säsong av Football Dreamz som bli mer utvecklat och kommer att generera ännu högre tittarsiffror och betydande intäkter", säger Joachim Kamph, vd för Nexar.
Vinnaren i Football Dreamz, Loukman Farou Moussa, tecknade ett ettårigt avtal med Hammarby IF i februari.