Finns stor potential på andra marknader än USA - Scout Gamings vd
Bettingplattformsbolaget Scout Gamings vd Andreas Ternström förmedlar under ABGSC Investor Day att det finns mycket som återstår att göra på andra marknader än USA, även om man gärna vill komma in på den senare.
"USA är fortsatt en möjlighet för oss. Det har varit en fråga om vi ska gå in på den marknaden eller inte. Om jag ska vara ärlig så har vi så mycket att göra på andra marknader, däribland vår huvudmarknad Europa", säger bolagschefen.
Vad avser USA-satsningen tillägger Scout Gaming-chefen att man har två B2C-operatörer som "plöjer in pengar" för att bli marknadsledande.
Ternström lyfter fram Europa, Sydamerika, Afrika och även delar av Asien där fantasy sports är populärt som intressanta marknader.
Under presentationen förmedlar vd:n även vad han tror utgör en av de svåraste utmaningarna som Scout Gaming står inför, vilket är att balansera tillväxt och lönsamhet. Bolagschefen bedömer likväl att de kommande åren nog kommer bjuda på mycket tillväxt.
Carl Becht
[email protected]
Nyhetsbyrån Finwire