Fantasma Games ökar omsättningen - genomför flera lanseringar första halvåret
Spelstudion Fantasma Games redovisar ökande omsättning under fjärde kvartalet jämfört med samma period året innan.
Omsättningen steg 18,2 procent till 3,9 miljoner kronor (3,3). Spelintäkterna uppgick till 2,3 (0,9) miljoner kronor för kvartalet, motsvarande en ökning om 139 procent.
Ebitda-resultat blev -1,4 miljoner kronor. Resultat per aktie hamnade på -0,69 kronor.
Bolaget fortsätter att leverera på vad som utlovats och följer sin långsiktiga tillväxtplan, skriver vd Jacob Sachs. Året är det bästa hittills för företaget, enligt Sachs.
"Närmast planerar vi att under det första halvåret 2022 genomföra flera globala spellanseringar än någonsin tidigare. Det är ett resultat av vår förbättrade produktion som har sin grund i lång erfarenhet och lyckade organisatoriska förändringar under det gångna året", skriver han.
Fantasma Games väntar sig också jämnare och mer förutsägbara resultat från de titlar som bolaget producerar. Under året skall företaget kapitalisera på sina investeringar, uppger Sachs. Breddningen geografiskt till flera länder väntas också få effekt.
"Vi räknar med att detta kommer ge resultat redan under första halvåret 2022, och skapa signifikant omsättningstillväxt under de kommande åren", uppger Fantasma Games-chefen.
Fantasma Games, Mkr | Q4-2021 | Q4-2020 | Förändring |
Nettoomsättning | 3,9 | 3,3 | 18,2% |
EBITDA | -1,4 | ||
Resultat per aktie, kronor | -0,69 |
http://media.finwire.com/media/FWS00704A8-table-1