Eyeons fakturerande intäkter ökade med 200 procent under fjärde kvartalet
Teknikbolaget Eyeon Group har under fjärde kvartalet haft en omsättning på cirka 12 miljoner kronor i fakturerande intäkter, vilket motsvarar en tillväxt på 200 procent mot samma period 2023. Det framgår av bolagets senaste marknadsuppdatering.
Försäljningen mot företagskunder, B2B, nådde cirka 350 vunna affärer under december.
“December har påverkats av omstruktureringar i försäljningskanalerna av B2B som påbörjades under november. December är även en semestermånad med få dagar försäljning. I och med byte av återförsäljare så innebär det lägre antal sålda avtal per dag, men man säkerställer betydligt bättre marginaler på varje såld B2B-affär”, skriver bolaget.
Det totala antalet avslutade affärer i B2B-tjänsten Enterprise har under december passerat 6 400 genom egen försäljning och genom återförsäljare.
Vidare uppges det att antalet aktiva abonnemang uppgick till cirka 290 200 genom befintliga partners/återförsäljare white label (B2B2C & B2B2B), Protectia (B2C), VPN och försäkringsabonnemang. Siffran motsvarar en ökning med cirka 2 000 abonnemang jämfört med november.
Antalet säljare i verksamheten uppgick till 20 stycken under december.