Eyeon tecknar återförsäljningsavtal för USA och Storbritannien
Teknikbolaget Eyeon har tecknat avtal med ett fintechbolag om återförsäljning av sin id-skyddstjänst EyeonID white label mot konsumenter på den amerikanska och brittiska marknaden. Det framgår av ett pressmeddelande.
Enligt Eyeon handlar det om att tillsvidareavtal med ett lägsta avtalsvärde på 35 000 euro, motsvarande cirka 393 000 kronor, per år inklusive startup fee (avgift).
Intäkterna kommer att öka i takt med hur många slutanvändare som ansluts till tjänsten. Bolagets bedömning är att avtalet under första året kommer att vara värt mellan 40 000 - 45 000 euro. Avtalet ger intäktspåverkan från start.
"Det är fantastiskt kul att se att bolaget levererar på sin strategi innefattande flera intäktsströmmar genom återförsäljare White Label, och Enterprise B2B, samt vår egen försäljning B2B och B2C", säger Fredrik Björklund, styrelseordförande i Eyeon.