Eyeon har säkrat över 500 affärer för B2B-tjänsten i juli
Teknikbolaget Eyeon slog nytt försäljningsrekord avseende antal affärer i sin B2B-tjänst under juli. Det framgår av en marknadsuppdatering från bolaget.
Över 500 B2B-affärer genomfördes under månaden, vilket innebär ett rekord. Bolaget konstaterar att de 500 affärerna är extra starka med tanke på semestertider. Vidare har även det totala antalet kunder i Eyeons B2B-tjänst Enterprise passerat 1 000 stycken.
Affärerna i B2B-tjänsten är av varierande storlek och varierar i årsvärde mellan cirka 4 000 och 165 000 kronor.
Det nämns att antalet aktiva abonnemang i juli uppgick till cirka 252 000, vilket är en ökning med cirka 4 000 från juni. Inräknat de 2 000 abonnemang som man har via Protectia B2C, uppgår det totala antalet aktiva abonnemang till 254 000.
B2B-tjänsten är nu lanserad i Sverige, Norge, USA, Storbritannien, Schweiz och Finland. Från och med augusti planeras B2B-tjänsten även att lanseras i Spanien.
Eyeon uppnådde också kraven för PCI DSS v. 4.0-certifiering, vilket säkerställer hög säkerhet för kreditkortshantering. De ingick ett Letter of Intent med Locon Group för den polska marknaden och tecknade ett återförsäljaravtal med 24SevenOffice.
Dessutom blev de utvalda att leverera en Proof of Concept till en bankkoncern i Nederländerna och lanserade sin id-skyddstjänst Profile Protect med Yettel Bulgarien.