Euroafricas tanzaniska marknadsplats Kupatana är integrerad med Uber, första steget mot en superapp
Euroafrica uppger att dess onlinemarknadsplats i Tanzania, Kupatana, nu även erbjuder möjlighet att boka resa med Uber. Detta upplägg är första steget mot att göra Kupatana till en framtida superapp, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
Uber-kopplingen bedöms också leda till en ökad aktivitet bland Kupatana-användarna.
”Studier från andra marknader som har gjort liknande ser att 50 procent som beställer Uber genom marknadsplatsen gör en till beställning inom två veckor och att 45 procent av de som bokar Uber kommer tillbaka mer ofta än andra användare vilket ökar aktiviteten av våra användare för köp- och sälj”, kommenterar Euroafricas vd Philip Ebbersten.
Längre fram kommer Kupatanas utbud att breddas till att även inkludera bokning av hotell/flyg/restaurang/evenemang samt tillhandahållande av finansiella tjänster (krediter), uppges det.